Transgenesis: Bisikan Rimba

Transgenesis Bisikan Rimba Dia ingin menuntut bela ke atas penciptanya Teknologi memindahkan genetik haiwan dan tumbuhan kepada embrio yang diklonkan daripada manusia sudah ditemui Kini pakar genetik boleh mencipta manusia deng

Dia ingin menuntut bela ke atas penciptanya Teknologi memindahkan genetik haiwan dan tumbuhan kepada embrio yang diklonkan daripada manusia sudah ditemui Kini pakar genetik boleh mencipta manusia dengan kelebihan istimewa Manusia dengan deria hidu sensitif seperti anjing, misalnya Ataupun, manusia yang boleh menghasilkan makanan sendiri melalui fotosintesis Inilah yanDia ingin menuntut bela ke atas penciptanya Teknologi memindahkan genetik haiwan dan tumbuhan kepada embrio yang diklonkan daripada manusia sudah ditemui Kini pakar genetik boleh mencipta manusia dengan kelebihan istimewa Manusia dengan deria hidu sensitif seperti anjing, misalnya Ataupun, manusia yang boleh menghasilkan makanan sendiri melalui fotosintesis Inilah yang dilakukan oleh pakar genetik di Institut Trans DNA, secara rahsia.Sehinggalah segala galanya terbongkar, apabila subjek eksperimen yang terbebas dari makmal mula membunuh orang awam Dalam Transgenesis Bisikan Rimba, Amir Husaini menggabungkan bakat penulisan luar biasa dan pengetahuan saintifik menakjubkan bagi menghasilkan fiksyen sains thriller yang hebat lagi mendebarkan
  • [PDF] Download Þ Transgenesis: Bisikan Rimba | by ✓ Amir Husaini
    Amir Husaini
  • thumbnail Title: [PDF] Download Þ Transgenesis: Bisikan Rimba | by ✓ Amir Husaini
    Posted by:Amir Husaini
    Published :2018-03-05T19:04:02+00:00

976 Comment

  • Asmar Shah says:

    2.0* untuk keseluruhan cerita.1.0* untuk idea yang agak unik.Bolehlah. Bahagian awal penceritaan agak meleret. Entahlah, buku ini tak mampu puaskan kehendak hati saya. Mungkin cukup sekali saja saya baca naskah ini. Penat.Cubalah, mungkin kalian akan suka.

  • Zawani says:

    Kalau kau mahu menikmati buku genre sci-fi di dalam Bahasa Melayu yang padat dengan fakta dan banyak plot twist, Transgenesis adalah antara karya yang wajib dibaca! Tema yang diangkat di dalam karya ini merupakan tema yang agak popular bagi penulis sci-fi English, tetapi mungkin kurang mendapat sambutan penulis Melayu barangkali. Mungkin kesukaran untuk mengadunkan fakta sains & etika dengan kekreatifan penceritaan. Trangenesis cuba mengangkat tema etika di dalam penyelidikan sains beserta k [...]

  • HusnaReads says:

    I really want to rate this book higher since it felt like the writer put so much effort. Kalau nak adil kepada rating saya utk novel lain, memang 3 stars-lah haha.Bukan mudah nak menulis novel yang ada superpower ni. Biasa akan terjadi repeated sentences. Memang saya pun kena belajar macam mana nak ubah benda yang nampak macam repeated tapi lain. Part Flora guna kuasa tu seriously susah nak describe dalam penulisan. Mula-mula baca tu dah excited, kemudian sayangnya jadi meleret sikit. Bukan mele [...]

  • Norhani Zaini says:

    Pertama kali baca novel 'science fiction'. Menarik juga. Kisah klon manusia yang ada gen tumbuhan dan memiliki keistimewaan tumbuhan. Dasyat. Manusia yang boleh berfotosintesis. Gabungan watak2, mitos, lagenda dan sikap mewarnai cerita ini.

  • Fadzli Jamaludin says:

    Novel nie berdasarkan penceritaan seorang lelaki tua kpd Ammar Qushairileh dikatakan jalan cerita berdasarkan Flora makhluk transgenik yg di klon oleh Datin K.dian berlaku satu pembunuhan tauke balak di dalam hutan & yg membunuhnya adalah makhluk yg serupa seperti Flora gak.rmula penyiasatan & pemburuan untuk mencari Flora yg telah terlepas dari makmaldi penghujung cerita, kita akan rasa keliru dengan pendapat Inspektor Adzwar & x sangka rupa2nya cucu Dr.Ramsay yg merupakan perancang [...]

  • Wan Amalyn says:

    Apa yang dapat aku katakan adalah, aku suka karya terbaru Amir Husaini ini. Ia ada kelainannya. Apa yang membuatkan aku kagum adalah cara penulis mengolah plot cerita yang pada awalnya kita nampak bagaikan jalan lurus tetapi sebaliknya ada lencongan ‘di depan sana’ yang tidak terjangka dek fikiran kita. Begitulah jalan cerita ini.Penulis berjaya memanipulasi pembaca terutamanya aku kerana setiap telahan dan andaian yang bermain di kepala tatkala sedang membacanya adalah salah sama sekali. Se [...]

  • Farhain Ismail says:

    Buku ni cerita best! Fiksyen sains thriller yang mendebarkan. Wohooo :D Cerita ni tentang seorang pakar genetik di Institut Trans-DNA, (secara rahsia) memindahkan genetik tumbuhan kepada manusia (transgenik). Hasilnya, manusia tersebut boleh berinteraksi dengan tumbuhan dan manusia tu juga boleh menghasilkan makanan sendiri melalui fotosintesis (rambutnya hijau) hahaha. Sesuai untuk orang yang minat sains, cerita ni banyak menggunakan kajian/istilah biologi molekular. Penulisnya memang hebat, se [...]

  • Rosli Ab Rahman says:

    Dah lama carik buku ni, akhirnya jumpa di Pesta Buku BBW 2013, Pengolahan cerita yang cukup baik walaupun agak perlahan pada awalnya tapi itu bukan ukuran kekuatan sesuatu cerita, saya cukup teruja untuk membaca hingga akhir cerita. menceritakan kisah pengklonan manusia yang dijalankan oleh seorang saintis secara haram dan akhirnya menjerat diriNamun masih kena tunggu sambungan cerita untuk pengakhiran kisah ini

  • Badrulhadza says:

    Eh best la citer ni Sesuai untuk mereka yang suka hutan suka pokok Pencinta alam sekitar Yang suka buat keja2 dalam makmal Suka sains biologi molekul Kejuruteraan genetik Yang suka menyelidik HeheKredit dan tabik hormat buat penulisnya, seorang penyelidik seorang pensyarah seorang ahli akademik. Dan buku ini menggunakan kertas yang dikitar semula.

  • Norabaha Rudin says:

    Satu eksperimen dijalankan oleh pakar sains menggunakan teknologi memindahkan genetik tumbuhan kepada manusia. Hasilnya, manusia itu boleh berinteraksi dengan tumbuhan. Boleh membawa kebaikan dan keburukan jika tidak dikawal.

  • Salbiah Sulaiman says:

    Elemen debaran dan tanda tanya membuatkan cerita ini menarik. Watak-watak di dalam buku ini mempunyai kekuatan masing-masing. Dunia akan menjadi huru-hara jika manusia mula mengubah kejadian semula jadi. Istilah-istilah sains diterap dengan baik sekali.

  • Nor Azzah says:

    Teruja nak membacanya setelah mengenali siapa sebenarnya Amir Husaini. selama ini saya mengagumi kepetahan beliau berkata2 dan hasil tulisan akademik beliau. Saya tidak sangka bahawa beliau juga adalah penulis karya kreatif.

  • Iqa Chan says:

    Kelemahan yang susah nak buang sampai sekarang adalah, mula sahaja baca buku/novel, pasti mahu dihabiskan secepat yang mungkin ditambah pula dengan babak-babak yang membuatkan pembaca tertanya-tanya apa yang akan terjadi selepasnya. Great work! Can't wait to read the sequel. :D

  • Syed Mohammad Daniel al-Habsyi says:

    Brilliant plot twist. An excellent piece of science fiction by instilling scientific ethical issues within dramatical story flow.

  • Lolliepop says:

    ok, baru perasan buku nii guess i read this in 2009.just 2 years age, but i have a problem to remember how this book doingbut i remember liking it

  • Nia says:

    Saya tersilap membaca novel ini pada waktu tengah malam sewaktu hujan lebat dan guruh berdentum. Adegan pembunuhan tokeh Hwang di dalam kontena itu memang membuatkan saya merasa kecut perut.

  • Khairul Khai says:

    Jalan cerita yang unik. Banyak ilmu sains Dan sejarah dirangkul di dalam novel ini untuk menambah pengetahuan umum pembaca

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *